Persbericht: CA Technologies biedt ARCserve nu ook aan als Software-as-a-Service

Samenwerking maakt dataprotectie via Windows Azure cloud-platform mogelijk
Utrecht, 19 mei 2011 – CA Technologies stelt ARCserve nu ook beschikbaar als een Software-as-a-Service-oplossing. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Windows Azure als cloud-platform. De nieuwe cloud-oplossing is in de tweede helft van dit jaar beschikbaar.

SaaS-oplossing
De nieuwe SaaS-oplossing maakt deel uit van de strategie van CA Technologies om zijn oplossingen voor IT-management ook in de vorm van Software-as-a-Service beschikbaar te stellen. SaaS maakt het voor partners en organisaties mogelijk om ARCserve heel snel en op een zeer eenvoudige wijze in gebruik te nemen. Daarnaast voorziet CA Technologies dat ARCserve als SaaS-oplossing een aantrekkelijke optie is in situaties waar een meer traditionele ‘on premise’ implementatie van ARCserve financieel of operationeel minder aantrekkelijk is. Denk hierbij aan MKB-ondernemingen of kleine bedrijfsvestigingen die niet over eigen IT-medewerkers beschikken.

Microsoft Windows Azure cloud-platform
CA Technologies maakt voor deze SaaS-oplossing voor dataprotectie gebruik van het Microsoft Windows Azure cloud-platform. Daarmee versterken beide bedrijven de toch al intensieve samenwerking. Daarnaast werken Microsoft en CA Technologies momenteel ook nauw samen voor het beheren van Microsoft Hyper-V-omgevingen en Microsoft System Center voor systeembeheer.

Back-up en recovery
De SaaS-oplossing voor ARCserve is zowel voor partners van CA Technologies als voor organisaties beschikbaar. Organisaties kunnen nu gebruik maken van een op de cloud gebaseerde oplossing voor back-up en recovery. Partners zijn bovendien in staat om deze dataprotectie-oplossing te integreren in een veel bredere cloud-oplossing. “Organisaties die gebruik maken van de ARCserve SaaS-oplossing zijn daarmee in feite in staat om een aantal standaardtaken rond IT-management onder te brengen in de cloud”, zegt Jasper Geraerts, Distributie Manager CA Technologies. “Voor onze partners is het bovendien ideaal dat wij gebruik maken van het Microsoft Windows Azure-platform. Hierdoor kunnen zij een uiterst schaalbare en functioneel rijke oplossing introduceren.”
Over CA Technologies
CA Technologies (NASDAQ: CA) is een leverancier van software en oplossingen voor IT-management met expertise binnen alle IT-omgevingen, van mainframe en gedistribueerd tot virtueel en cloud. CA Technologies beheert en beveiligt IT-omgevingen en stelt klanten in staat flexibelere IT-diensten te leveren. De innovatieve producten en diensten van CA Technologies verschaffen IT-organisaties het inzicht en de controlemiddelen die essentieel zijn om bedrijven flexibel te laten opereren. De meeste ondernemingen in de Global Fortune 500 vertrouwen op CA Technologies voor het beheer van hun evoluerende IT-ecosystemen. Meer informatie over CA Technologies vindt u op www.ca.com/

Abonneer op CA Technologies
Contact: