SAP in Gartners Leiderschapskwadrant voor Customer Care and Billing oplossingen in de energie- en nutsmarkt

’s-Hertogenbosch, 2 augustus 2011  SAP is door onderzoeksbureau Gartner als leider gekwalificeerd in het ‘Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems (CIS)’ 1. SAP wordt erkend als marktleider op basis van haar ‘uitvoerend vermogen’ en ‘de volledigheid van haar visie’.

“We zijn erg blij dat we door Gartner als leider op het gebied van Customer Information Systems zijn gepositioneerd”, aldus James McClelland, senior global director, Industry Marketing, Energy and Utilities bij SAP. “Klanten die SAP Customer Relationship Management en Billing for Utilities gebruiken, ervaren keer op keer dat deze oplossingen tegemoet komen aan hun wensen en eisen, en dat in een energiemarkt die voortdurend in beweging is. Dat geldt zowel voor klanten die in een geliberaliseerde markt werkzaam zijn als voor klanten in een gereguleerde markt.”

Meer dan 600 nutsbedrijven wereldwijd gebruiken SAP for Utilities voor het beheer van hun customer care en facturering. SAP heeft grote investeringen gedaan om ervoor te zorgen dat de oplossingen voor nutsbedrijven optimaal zijn afgestemd op de veranderende behoeften van de huidige energiemarkt. Nieuwe, belangrijke features in het SAP for Utilities portfolio zijn onder meer een uitbreiding van functionaliteiten voor factureringsmedewerkers, ondersteuning voor demand-side management (DSM) programma’s, integratie met mobiele apparatuur en nieuwe scenario’s voor AMI (Advanced Metering Infrastructure).

Over Het Magische Kwadrant
In 2011 is aan Gartner Inc. auteursrecht verleend voor Het Magische Kwadrant. Gartner heeft toestemming verleend voor het gebruik van Het Magische Kwadrant. Het Magische Kwadrant is een grafische voorstelling van een marktsituatie gedurende een bepaalde, gegeven periode. Het geeft Gartners analyse weer van de manier waarop bepaalde bedrijven presteren ten opzichte van door Gartner opgestelde criteria voor die markt. Gartner steunt geen leveranciers, producten of services die in Het Magische Kwadrant zijn opgenomen en adviseert technologiegebruikers niet om alleen gebruik te maken van leveranciers in het kwadrant Leiders. Het Magische Kwadrant is uitsluitend bedoeld als onderzoeksmethode en niet als richtlijn voor een bepaalde handeling. Gartner is niet aansprakelijk voor expliciete of impliciete claims met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over SAP
SAP (NYSE: SAP) is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor zowel kleine en middelgrote bedrijven als internationale ondernemingen. De oplossingen van SAP helpen organisaties hun bedrijfsvoering beter te stroomlijnen en aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen om de concurrentie voor te blijven. SAP heeft branchespecifieke oplossingen voor markten variërend van high tech industrie en retail tot overheids- en financiële instellingen en met de SAP BusinessObjects portfolio wordt de strategie en executie van bedrijven van alle maten bij elkaar gebracht met open, heterogene applicaties voor informatiemanagement, enterprise performance management, governance, risk & compliance, en business intelligence. Op dit moment gebruiken ongeveer 170.000 bedrijven (inclusief oud-Sybase klanten) software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Meer informatie is beschikbaar op www.sap.nl.

1Gartner ‘Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems’ by Zarko Sumic, June 15, 2011.

*** Noot voor de redactie ***
Hoge resolutie beeldmateriaal van SAP is beschikbaar op www.sap.com/photos
Voor videoverhalen over uiteenlopende onderwerpen kunt u terecht op www.sap-tv.com
Volg SAP op Twitter voor het laatste nieuws
Wilt u persberichten over SAP niet langer ontvangen, klik hier.

Voor meer informatie over dit bericht:

SAP
Cees Kardolus